GAGİKAD “Hatay’a Sahip Çıkalım”

GAGİKAD, Cumhuriyetin 100. yılı dolayısı ile 29 Ekim Pazar günü Hatay ziyareti gerçekleştirdi.

Farklı, gerçekçi ve önemli konulara dikkat çeken GAGİKAD Gaziantep’ten Hatay’a ilk kez  resmi ziyaret gerçekleştiren sivil toplum örgütü oldu. Atatürk ve Cumhuriyet üzerinden kar güden etkinliklere karşı olan GAGİKAD misyonunun gereği olarak bu seyahati tamamen karsız şekilde Zeugma Turizm sahibi ve GAGİKAD yönetim kurulunda Sayman görevinde olan Figen Akan üstlendi. HOM ( Hatay Ortak Meselemiz) Derneğinin Başkanı Ayhan Kara ile koordinasyon sağlayan Başkan Beril Özlem Leylek, Hatay‘ın yerel 156 STÖ’nün birleşerek, Hatay’ı yeniden ayağa kaldırmak için oluşturulan büyük platform ile bir araya geldi, platformun düzenlediği 100. Yıl etkinliklerine destek verdi. Bir dizi toplantılar yaparak aynı zamanda merkez ve Samandağ ilçesinde tespit edilen bölgelere ihtiyaç desteklerini sunarak halkın Cumhuriyet Bayramını kutladı. Seyahate  uluslararası iş insanı, birçok yabancı ülkenin iş konseyi başkanlığını yapmış ve Küresel Barış platformunun “Türkiye Barış elçisi” seçtiği Hatay İskenderun doğumlu sanayici ve yazar Zuhal Mansfield de eşlik etti.

Hatay ziyareti için sabah 05:30 da yola çıkan ekipte Gaziantep’ten kadın gazeteciler, GAGİKAD yönetim kurulu ve üyeleri ayrıca gönüllü bağışçıları da yer aldı. Heyet, sabah saat 09:30’da Platform Başkanları ile buluşma sonrası saat 10:00’da Hatay Atatürk Heykeline çelenk bıraktı. Sonrasında Samandağ ilçesine yola çıkan ekip, ilçede halen çadırlarda ikamet eden halk ile buluşarak onların sorunlarını ve mevcut durumlarını dinledi. Burada bir konuşma yapan GAGİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Beril Özlem Leylek, “Bizler Cumhuriyet tanımını en derin idrak seviyesinde omuzumuzda taşıyoruz. Bizim için cumhuriyet ancak içini koruyabildiğimiz oranda var olabilir. Yaşatmak için elimizi taş altına sokmadan biz Cumhuriyet kadınıyız sloganları atamayız. Bizler GAGİKAD ‘ın yeniden doğuşunu gerçekleştirirken değerlerimizden ödün vermeyeceğimize söz verdik. Ve hep doğru yolumuzda vizyonumuza uygun yürüyoruz. Sözde değil özde Cumhuriyeti yaşatmak için uğraşıyoruz. Bizler GAGİKAD olarak deprem sonrası çok yoğun ve sahada bizzat en ücra köylerde çalıştık, tüm halkımız şahittir fakat ancak kendi ilimize, ilçelerimize gücümüz yetti. Şimdi Hatay’dayız. Yeniden aynı acılara gömüldük, Hatay çok zor durumda. Maalesef devletimizin işi çok zor, alan geniş bir çok iş makinesi çalışsa da yetmiyor. Yeniden halkın seferber olması lazım. Hatay halkı acı içinde. Şehir boşalmış. Halen çadırda yaşayanlar var Samandağ’da…Halkımızın Hatay’a sahip çıkmasını istiyoruz. Devletimize destek vermelerini istiyoruz. Hatay’a destek vermek isteyen her bağışçı, her sivil toplum örgütü ile iş birliğine hazırız. Hatay Türkiye Cumhuriyeti topraklarıdır. Demografik yapısının değiştiği, doğal süreç sonrası aşikardır. Hatay’ın yeniden kalkınması, halkının insani yaşam şartlarına ulaşması ile ancak gerçekleşecektir. Ülkemize sahip çıkalım. Hatay’a sahip çıkalım” diye konuştu.

Samandağ’a büyük bir yardım desteği taşıyan GAGİKAD kadınları kendi hazırladıkları kolileri çadırlara dağıttılar. HOM Derneğinin Samandağ sahilindeki bölge sanatçılarının hazırladığı karma  Atatürk, Cumhuriyet ve deprem konulu eserlerden oluşan sergiyi gezen Gaziantep heyeti daha sonra Hatay merkeze dönerek Hatay’ın ileri gelen aile liderleri ile depremde emek veren STÖ başkanları ile buluştu. Hatay iş kadınlarını ve yerel el sanatlarını güçlendirmek için görüşmeler yapan GAGİKAD yönetim kurulu  en kısa sürede konuya ilişkin ortak proje geliştireceklerini ifade ettiler.